بنیاد مستضعفان در تامین زمین بیمارستان گنبدکاووس همکاری کند

پایدار 300x188 - بنیاد مستضعفان در تامین زمین بیمارستان گنبدکاووس همکاری کنداخبار شورا: رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از متولیان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گلستان خواست برای تامین زمین مورد نیاز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان مرزی به‌عنوان یک کار عام‌المنفعه در راستای ارتقای سلامت عمومی و درمان مردم شرق استان همکاری کند.

به گزارش روابط عمومی: رسول پایدار اظهار کرد: از حدود ۲ سال پیش بنیاد مستضعفان به دنبال تفکیک یک قطعه زمین هشت هکتاری (کارخانه پنبه نظام آباد) واقع در ورودی شهر گنبدکاووس بود.

وی بابیان اینکه فرایند اداری تغییر کاربری این زمین در کمیسیون ماده پنج استان گلستان انجام شده است، افزود: اعضای شورای شهر هم به سبب نیاز شهرستان به زمینی برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی، پیگیر تحقق خواسته بنیاد مستضعفان بودند.

پایدار اضافه کرد: سهم شهرداری گنبدکاووس از محل تغییرکاربری و تفکیک زمین اشاره شده حدود چهار هکتار است که آنرا بدون چشم‌داشت و باهدف بهبود و ارتقای وضعیت فضاهای بیمارستانی این شهرستان بصورت ۹۹ ساله در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی قرار می‌دهد.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس ادامه داد: این زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

وی بیان داشت: با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط شهرداری و تقاضای اولیه بنیاد مستضعفان برای تفکیک زمین هشت هکتاری متولیان این نهاد از ارائه نقشه‌های تفکیکی جهت انجام فرایندهای قانونی خودداری کردند.

پایدار گفت: حدود یک دهه است که مجوز ساخت این بیمارستان صادر شده اما به خاطر تامین نشدن زمین هنوز اجرا نشده است.

وی ادامه داد: شهرداری در داخل و حومه شهر گنبدکاووس زمین مناسبت با ابعاد مدنظر دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای ساخت این بیمارستان در اختیار ندارد.

به گزارش ایرنا و مطابق اعلام متولیان بهداشت و درمان گنبدکاووس، موافقت اصولی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۳ صادر شده و ۷۲ ماه اعتبار داشت که پس از آن به مدت یکسال تمدید شد اما به سبب عدم تامین زمین مناسب تاکنون اجرایی نشده است.

مجموع تخت‌های بیمارستانی فعال گنبدکاووس در هفت بیمارستان دولتی و خصوصی این شهرستان حدود ۸۰۰ تخت است که جوابگوی مردم گنبدکاووس و اهالی شرق گلستان که بیشتر از خدمات درمانی این شهرستان استفاده می‌کنند، نیست.

همچنین ساختمان سه بیمارستان شهدای ۱۲ دی، طالقانی و شهید مطهری گنبدکاووس بسیار قدیمی و مستهلک است و چاره ای جز ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در این شهرستان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.