تلاش شورای شهر و شهرداری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری گنبدکاووس

04 1 - تلاش شورای شهر و شهرداری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری گنبدکاووساخبار شورا- شهردار گنبدکاووس در مراسم بزرگداشت روز گنبدکاووس گفت: قرار است ضمن گرامیداشت این روز تاریخی، با اجرای برنامه‌ها و جشن‌های شاد فرهنگی – هنری نسبت به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری این شهر به هموطنان سراسر ایران اسلامی و اهالی گلستان اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی شورا،  سیدعلی اصغر موسوی اظهار کرد: برنامه‌ها و جشن‌های پیش بینی شده بزرگداشت روز گنبدکاووس از جمله اجرای موسیقی سنتی اقوام، شعر خوانی و تئاتر با همراهی گروه‌های فرهنگی هنری اقوامی چون ترکمن‌ها، سیستانی‌ها، آذری‌ها و خراسانی‌های ساکن گلستان به مدت پنج شب تا ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جوار گنبدقابوس برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های جشن روز گنبدکاووس هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برگزار شده و در کنار آن نمایشگاه جانبی صنایع و هنرهای دستی اقوام نیز برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است: برج قابوس این بنای تاریخی به شماره ۸۶ درسال ۱۳۱۰ خورشیدی در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و در دهم تیر سال ۱۳۹۱ هم در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.