شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس برای مرمت بلندترین برج آجری جهان اعتبار تامین می‌کند

شورا برج قابوس - شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس برای مرمت بلندترین برج آجری جهان اعتبار تامین می‌کنداخبار-  شهردار گنبدکاووس گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمادگی دارد به هر میزان که متولیان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای مرمت بنا و محوطه‌سازی برج قابوس تخصیص دهند، اعتبار تامین کند.

سیدعلی‌اصغر موسوی در نشست مشترک شورای شهر و شهرداری با مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس گفت: شهرداری گنبدکاووس در سال‌های قبل برای ثبت جهانی گنبدقابوس همکاری لازم را انجام داد و در چند سال اخیر نیز تلاش برای ثبت جهانی “عنصرالمعالی کیکاووس بن قابوس بن وشمگیر” را آغاز کرده و در ادامه هم قصد دارد نسخه “خطی قابوسنامه” را ثبت جهانی کند.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این نشست گفت: کمک به تامین برق مورد نیاز پروژه نورافشانی گنبدقابوس با استفاده از انرژی خورشیدی، کمک به زیباسازی تپه پیرامون بنا، انجام محوطه سازی و کمک به تملک بناهای اطراف آن از جمله اقداماتی است که شهرداری و شورای شهر می‌توانند به آن ورود کنند.

رسول پایدار افزود: گنبدقابوس یک اثر فاخر و هویتی نه تنها برای مردمان گنبدکاووس است بلکه افتخاری برای مردمان گلستان و کل کشور و حتی جهان اسلام است که باید از همه ظرفیت‌ها برای حفاظت و نگهداشت و نیز معرفی هرچه بهتر آن استفاده شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس هم در این نشست خواستار حمایت مالی شهرداری برای تسریع در عملیات مرمت قسمت مخروطی و نیز تکمیل محوطه سازی حریم این بنای تاریخی شد.

گزارش از: یاشار نیازی/ روابط عمومی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.