غسالخانه ویژه اهل سنت در گنبدکاووس احداث می شود

اهل سنت 300x225 - غسالخانه ویژه اهل سنت در گنبدکاووس احداث می شوداخبار شورا-  رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از کلنگ زنی پروژه ساخت عسالخانه ویژه اهل سنت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورا،  نبی اله آخوندی اظهار داشت: با توجه به توسعه شهرنشینی و گسترش احداث آپارتمان در گنبدکاووس امکان شستشوی اموات در منازل دیگر میسر نیست و مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با پیگیری‌های مجدانه اعضای شورای اسلامی طی ۲ سال و با هم اندیشی و جلب نظر ائمه جمعه اهل سنت و اهل تشیع شهرستان مراسم کلنگ احداث غسالخانه ویژه اهل سنت در آرامستان ۱۴ هکتاری شمال شهر (آق قایا) زده شد.

آخوندی تصریح کرد: با توجه به فرهنگ بومی مردم ترکمن سابقا غسل و کفن میت در خانه مرحوم وفات یافته صورت می‌گرفت، اما با ایام دشواری که از آغاز سال با شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و استان گلستان پیش آمد به خصوص شهروندان اهل سنت گنبدکاووس نیز دیگر برای رعایت مسائل بهداشتی نیاز مبرم به یک دستگاه غسالخانه افزایش یافت.

سخنگوی شورای اسلامی خاطرنشان شد: در جهت رعایت بهداشت فردی و عمومی و با هدف تسهیل مسائل غسل و کفن اموات ساختمان این غسالخانه با زیربنای ۴۰۰ متر و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

آخوندی افزود: غسالخانه اهل سنت از بخش‌های مورد نیاز برای غسل و کفن اموات برخوردار بوده و ۲ سالن انتظار و سالن شستشوی مجزا برای میت مردانه و زنانه است، همچنین این غسالخانه دارای دفتر مدیریت، نمازخانه، سردخانه، انبار و بخش نگهبانی و حراست می‌باشد.

وی با تاکید بر سعی شورا و شهرداری برای احداث کامل ساختمان و بهربرداری رسیدن غسالخانه تصریح کرد: شهروندان عزیز به ویژه مردم ترکمن با توجه به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی غسل میت پس از آماده سازی این غسالخانه خواهشمندیم برای رعایت بهداشت خانواده و جامعه برای امور غسل و کفن اموات از این غسالخانه ویژه اهل سنت بهره‌برداری نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر در خاتمه از عموم مردم با فرهنگ گنبدکاووس خواستار شد تا برای سلامت خود، خانواده و جامعه تمامی پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی مربوط به پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را رعایت نمایند و در این دوران سخت با رعایت ماسک زدن، اجرای فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها و ماندن در منزل و خارج شدن تنها برای مسائل ضروری هرچه بیشتر در سلامت خود و دیگران بکوشند.

 

✍️گزارش از: یاشار نیازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.