والیبال یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر

sh 1 2 1 - والیبال یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهراخبار-  در نشست مسئولین شهرستانی، اعضای شورای اسلامی شهر و پیشکسوتان والیبال گنبدکاووس درخصوص حضور شایسته شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر والیبال و مشکلات و دغدغه‌های مربوط به این رشته پرطرفدار بحث و تبادل نظر شد.

والیبال ورزشی است که برای مردم تورکمنصحرا به ویژه گنبدکاووس جایگاه ویژه ای دارد به همین جهت روز گذشته در فرمانداری این شهرستان جلسه ویژه‌ای درخصوص مسائل تیمداری والیبال در لیگ برتر و مشکلات مربوط به این رشته پرطرفدار در شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات برگزار شد و در این نشست تاکید شد هر چه زودتر تکلیف تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس مشخص شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این نشست اظهار داشت: والیبال برای مردم شهرستان گنبدکاووس اهمیت دارد و تمام مردم عاشقانه نتایج تیم را دنبال می‌کنند.

مهدی دهرویه افرود: گنبدکاووس سرچشمه والیبال کشور بوده و هیچگاه خشک نشده و نخواهد شد و تلاش باید کنیم این سرچشمه را همیشه زنده نگه داریم.

وی با تاکید براینکه نگاه راهبردی به والیبال داشته باشیم و هدف تیمداری امسال مشخص شود، ادامه داد: اصل رضایت مردم و موفقیت تیم والیبال است و از تمام ظرفیت‌ها باید استفاده شود.

sh2 2 - والیبال یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این نشست در خصوص مشکلات تیمداری شهرداری گنبدکاووس توضیحاتی داد و اظهارداشت: امسال بودجه فرهنگی ورزشی شهر گنبدکاووس 25 میلیارد تومان در نظرگرفته شده است که از این مبلغ 15 میلیارد آن به والیبال اختصاص خواهد یافت.

رسول پایدار افزود: امسال برای تیمداری نیازمند خرید کفپوش و ویدئو چک هستیم که هزینه‌های زیادی برای ما ایجاد خواهد کرد به همین دلیل نیازمند جذب اسپانسر و همچنین دراختیار قراردادن سالن المپیک به شهرداری گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود و محدودیت مالی تمام ادارات و ارگان‌ها باید کنار تیم والیبال باشند تا از تمام ظرفیت‌های موجود با اولویت بومی‌گرایی برای هر چه زودتر بسته شدن تیم استفاده شود تا دست مربی برای انتخاب بازیکن باز باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم در این نشست گفت: از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری تشکر می‌کنم که با کمبودها و نداری‌ها می‌سازند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

عبدالرحمان گوگ با بیان اینکه هر شهری دارای یک برند بوده و برند گنبدکاووس هم والیبال است، افزود: شهرداری گنبدکاووس قطعا امسال در لیگ برتر حضور خواهد داشت و امسال هم چراغ والیبال را در این شهر روشن نگه خواهیم داشت.

وی بر مشکلات فراوان موجود جهت تیمداری در لیگ برتر والیبال کشور تاکید کرد و گفت: تیمداری فقط کار شورا، شهرداری یا فرمانداری نیست. باید تمام مسئولان پای کار باشند و حمایت همه آنان لازمه تیمداری است.

گوگ همچنین گفت: درحال حاضر زمان مهمترین مسئله است و نباید زمان را از دست دهیم و هرچه زودتر برنامه تیمداری و بحث انتخاب مربی انجام شود.

وی تاکید کرد: هزینه کردن در ورزش سرمایه‌گذاری است که در بلندمدت جواب می‌دهد و جلوی بسیاری از تبعات اجتماعی در آینده را خواهد گرفت.

گوگ در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ورزش و والیبال انگیزه زیادی بین جوانان و نوجوانان منطقه ایجاد کرده و استعدادهای زیادی به والیبال کشور معرفی خواهد شد. همچنین باعث شادی و نشاط اجتماعی در بین چندین هزار نفر می‌شود که کاری بسیار ارزشمند است.

وی بر لزوم آشتی بین بزرگان و پیشکسوتان والیبال و همچنین مسئولین‌ تاکید کرد و افزود: باید قدر داشته‌های خودمان را دانسته و به آن‌ها ارزش و احترام بگذاریم.

گوگ تصریح کرد: کاری نکنیم که به خاطر تصمیمات احساسی چراغ والیبال گنبد خاموش شود و سرمربی‌ تیم والیبال شهرمان صرفا به خاطر سلیقه‌های شخصی و اختلافات کوچک و خرد شود.

وی لازمه تیمداری را برنامه جامع و مدون دانست و تاکید کرد: باید برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت توسط بزرگان، پیشکسوتان و مسئولین برای تیمداری ترسیم شود تا آینده والیبال گنبد تضمین شود.

نایب رئیس شورای اسلامی همچنین گفت: از مسئولین مربوطه و بزرگان والیبال که زحمتکشان واقعی هستند تقاضا داریم اختلاف نظرها را کنار گذاشته و نشست‌های متعدد و مستمر در هیئت والیبال برگزار شود تا مشکلات عدیده این رشته ورزشی پرطرفدار آسیب شناسی شده و برطرف گردد.

رئیس شورای شهرستان گنبدکاووس در این نشست اظهارداشت: تمام دغدغه ما بستن تیم در سریعترین زمان و جذب بازیکنان بومی است.

یحیی عباسی افزود: درحال حضر با مشکلات فراوان همانند: سهمیه لیگ برتر، کفپوش و ویدئو چک، هتل و ایاب‌وذهاب مواجه هستیم که بودجه 15 میلیاردی در نظر گرفته شده کفاف آن را نمی دهد. باید این مشکلات حل این مبلغ تنها برای قرارداد بازیکنان و کادرفنی باشد.

در این نشست پیشکسوتان و مربیان والیبال گنبدکاووس هم درخصوص مشکلات و مسائل موجود بحث و تبادل نظر کردند و راهکارهایی ارائه دادند.

در این نشست معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس درخصوص جذب اسپانسر و هزینه کفپوش و ویدئو چک و قرار دادن سالن المپیک دراختیار شهرداری قول پیگیری دادند و تاکید کردند هرچه زودتر تکلیف تیمداری و سرمربی تیم مشخص شود.

والیبال گنبد ریشه در تاریخ والیبال ایران دارد

براساس گزارش تورکمن نیوز: والیبال برای اولین بار در سال 1895 (مطابق با 1275 شمسی) توسط فردی به نام ویلیام.ج.مورگان در ایالت ماساچوست آمریکا ابداع شد.

انجمن بین المللی والیبال برای اولین بار به سال 1936 (سال 1299) و در زمان برگزاری بازی‏های المپیک در آلمان تأسیس شد و در سال 1947 نیز با حضور 14 کشور فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) تأسیس گردید.

این ورزش جذاب به سرعت در سطح کشورهای مختلف گسترش یافت و دیری نپایید که خود را به عنوان یکی از ورزش‌‏های پرطرفدار معرفی نمود.

والیبال در ایران برای اولین بار توسط «میرمهدی ورزنده» راه اندازی شد.

در ایران نیز والیبال به مانند سایر کشورها به سرعت گسترش پیدا کرد و خصوصاً در دو دهه گذشته تیم‏‌های ملی ایران در رده‏‌های سنی مختلف مقام‏‌های ارزشمند آسیایی و جهانی را کسب کردند.

والیبال در اکثر شهرها و استان‏‌های کشور رواج دارد ولی چند استان و شهر با استعدادهای ذاتی و پرروش نخبگان این رشته خود را به عنوان قطب والیبال ایران مطرح نموده‌‏اند.

گنبدکاووس قطب والیبال ایران است

یکی از شهرهای والیبال خیز ایران، گنبد کاووس است، شهری در قلب تورکمنصحرا و شرق استان سرسبز گلستان که همه ایرانی‌ها از آن به عنوان چشمه جوشان والیبال ایران و به نوعی پایتخت والیبال کشور یاد می‏‌کنند.

والیبال در گنبد جایگاه ویژه‌‏ای دارد به طوریکه در کنار اسب و اسبدوانی به عنوان یکی از شاخص‌های معرفی گنبد و استان گلستان شده است.

والیبال گنبد ریشه در تاریخ والیبال ایران دارد و در طول سال‏‌های حیات خود حتی در بدترین وضعیت زنگ خطری برای تیم‏‌های اسم و رسمدار کشور بوده و همه تیم‏‌ها از حضور در برابر تیم گنبد هراس داشته و دارند.

گزارش از: نیازی/ روابط عمومی شورای اسلامی شهر گنبدکاووس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.