برگزاری همایش علمی و بین المللی «عبدالقاهر جرجانی» در گنبدکاووس

1 300x135 - برگزاری همایش علمی و بین المللی «عبدالقاهر جرجانی» در گنبدکاووساخبار-  رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس با قدردانی از برگزاری همایش علمی و بین المللی عبدالقاهر جرجانی در گلستان، گفت: این شورا آمادگی لازم برای میزبانی بخشی از همایش علمی و بین المللی «عبدالقاهر جرجانی» را دارد.

به گزارش روابط عمومی شورا،  رسول پایدار در جلسه علنی شورای شهر گنبدکاووس اظهار کرد: منطقه جرجان زمین مشاهیر بزرگ علمی و فرهنگی دارد که باید نسبت به معرفی آن اقدام شود.

وی افزود: برگزاری بخشی از همایش بین المللی «عبدالقاهر جرجانی» در گنبدکاووس فرصت خوبی برای معرفی این ادیب و دانشمند بزرگ و پدر علم بلاغت اسلامی و همچنین دیگر مشاهیر جرجان زمین است.

پایدار ادامه داد: پیشنهاد ساخت سردیس یا تندیس عبدالقاهر جرجانی توسط شورای این شهر و برگزاری مراسم افتتاح آن در ایام برگزاری همایش بین‌المللی این ادیب جرجان زمین را به متولیان برگزاری آن (دانشگاه گلستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان) خواهد داد.

وی افزود: یکی از معابر یا میدان‌های این شهر بنام این ادیب و دانشمند فرهیخته جرجان زمین نامگذاری خواهد شد.

2 300x135 - برگزاری همایش علمی و بین المللی «عبدالقاهر جرجانی» در گنبدکاووس

پایدار گفت: همچنین پیشنهاد نامگذاری دانشکده علوم انسانی دانشگاه گنبدکاووس و یا یکی از دانشکده‌های سایر مراکز آموزش عالی این شهرستان به نام «عبدالقاهر جرجانی» داده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس  بیان کرد: شورای شهر پیگیری‌های لازم را برای ثبت جهانی نام «عنصرالمعالی کیکاووس بن وشمگیر» از پادشاهان آل‌زیار در جرجان زمین و صاحب کتاب «قابوس‌نامه» و دستور دهنده ساخت گنبدقابوس بلندترین گنبد آجری جهان در سازمان فرهنگی، آموزشی و علمی سازمان ملل (یونسکو) انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.