وجود هفت هزار نفر شتر در استان گلستان

2 300x185 1 - وجود هفت هزار نفر شتر در استان گلستاناخبار- دبیر جشنواره فرهنگی و اقتصادی پرورش شتر ترکمن با اشاره به ظرفیت های فراوان گلستان در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، گفت: این استان به دلیل شرایط آب و هوایی و مناطق کویری هفت هزار نفر شتر دارد که بیشترین تعداد آن با حدود سه هزار نفر در شهرستان گنبدکاووس پرورش داده می شود.

به گزارش روابط عمومی شورا، ناصر بارانی در این جشنواره که در روستای عوض حاجی گنبدکاووس برگزار شد اظهار کرد: جشنواره امروز با هدف پاسداشت زحمات عزیزانی که سال ها در حوزه پرورش شتر فعالیت داشتند و معرفی بهتر محصولات شیر شتر برگزار شد و تلاش داریم با ادامه این روند زمینه شناساندن بهتر ظرفیت های این منطقه در حوزه های مختلف را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره فرهنگی اقتصادی پرورش شتر ترکمن با حضور ۳۵ پرورش دهنده به همراه نزدیک به ۱۰۰ نفر شتر برای معرفی ظرفیت های این حیوان در سه گروه زیر ۲ سال ، ۲ تا پنج سال و بالای پنج سال برگزار شد.

وی این جشنواره را مقدمه ای برای برگزاری برنامه های مشابه دانست و گفت: سال آینده جشنواره اسب اصیل ترکمن به میزبانی گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.