جشن بزرگ در مسیر دانایی بر بال کتاب+تصاویر

جشن بزرگ در مسیر دانایی بر بال کتاب با هدف توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری گنبدکاووس با همکاری کانون فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان «جشن بزرگ در مسیر دانایی بر بال کتاب» در باغ ملی (پارک ملی قابوس) برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس گفت: فرهنگ مهم‌ترین مقوله جوامع توسعه یافته است و کتاب و کتابخوانی شاخص‌ترین مقوله فرهنگی است که نمایانگر آن سرانه مطالعه و کتابخوانی است.

یحیی عباسی خاطرنشان کرد: کتابخوانی بهترین مسیر برای توسعه دانایی و توانایی کودکان و نوجوانان در جامعه است و هرچه سرانه مطالعه در جوامع بیشتر باشد اقشار مردم درک و فهم بالاتری از مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهند داشت.

وی افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری همواره حامی فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در این مسیر برنامه‌های تشویقی برای نویسندگان و توسعه فرهنگ کتابخوانی برای کودکان دارد و در این مسیر در حدامکان فعالین را مساعدت خواهد کرد.

شهردار گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: شهرداری گنبدکاووس در راستای معرفی مفاخر و دانشمندان اقدامات فرهنگی قابل توجهی در دست اجرا دارد که نصب یادمان (المان) مفاخر در میادین شهری یکی از این اقدامات است.

سیدعلی اصغر موسوی مشارکت در برگزاری مراسم‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری جشن بزرگ کتاب را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شهرداری ذکر کرد و بیان داشت: همه تلاش ما حفظ میراث فرهنگی و ادبی بجامانده از بزرگان پیشین این منطقه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تأکید کرد: ایجاد کتابخانه های مجازی توسط سازمان فرهنگی و هنری اقدام قابل اهمیتی است اما فرهنگ کتابخوانی نباید نادیده گرفته شود.

نبی اله آخوندی با بیان اینکه یک بند از اساسنامه سازمان فرهنگی و هنری توسعه کتابخانه ها، قرائت خانه ها و اجرای برنامه های مروج کتابخوانی است، یادآور شد: البته این بند به معنای تصدی گری نیست بلکه واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی در این حوزه است.

این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران پرورش فکری و کتابخانه عمومی شهر گنبدکاووس و خانم زهره پریرخ (نویسنده کتابهای کودک و نوجوانان) به عنوان مهمان ویژه در گنبدکاووس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.